სილაბუსი

ბიოლოგია                მე-8 კლასი                 საათების რაოდენობა: 72 სთ
თემატიკა
გაკვეთილის თემა
თემის მიზანი
აქტივობა
ორგანიზაციის ფორმა
რესურსები
საათების რაოდენობა
ადამიანის ორგანიზმის ზოგადი მახასიათებლები
1.1 სხეულის მხარეები, პროპორცია, ღრუები
მოსწავლემ შეძლოს ორგანიზმის მხარეების, პროპორციის, ღრუების დახასიათება.
გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია

მთელი კლასი, წყვილები


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები
1
ორგანიზმის შინაგანი თხევადი გარემო






















































































§2.1მეტაბოლიზმი, ორგანიზმის შინაგანი გარემო






§2.2 სისხლი






2.3 ჰომეოსტაზი






2.4 სისხლის გადასხმა. სისხლის პათოლოგიები







2.5. გული. სისხლის მიმოქცევის წრეები



2.6. პულსი






2.7
სისხლძარღვები. სისხლდენა





2.8 გულის ავტომატია. გულის ციკლი





2.9 სისხლის მოძრაობა. სისხლის წნევის გაზომვა.




2.10 ათეროსკლეროზი





2.11 ლიმფური სისტემა




2.12 ორგანიზმის დაცვითი სისტემა


2.13 ვაქცინაცია. შიდს-ი.                 C-ჰეპატიტი. აპენდიციტი

თემის შეჯამება 1
მსჯელობს მეტაბოლიზმის პროცესებზე, ახასიათებს  ორგანიზმის შინაგანი გარემოს-
სისხლს, ლიმფას, ქსოვილური სითხეს.  მსჯელობს მისი შედგენილობის მუდმივობის შესახებ.


ახასიათებს სისხლის შედგენილობას და ფუნქციებს





მსჯელობს ჰომეოსტაზის მექანიზმების შესახებ. აღწერს სისხლის შედედების პროცესს და მსჯელობს მის მნიშვნელობაზე


მსჯელობს სისხლის ჯგუფების შესახებ, მათი შეთავსებადიბის შესახებ. ახასიათებს ანემიის, ნამგლისებური ანემიის და ლეიკემიის მიზეზებს და შედეგენს





ახასიათებს ადამიანის გულის აგებულებას.
 აღწერს სისხლის მიმოქცევის დიდ და მცირე წრეს, გულის მუშაობას.


მსჯელობს სისხლის წნევასა და პულსზე, იკვლევს პულსის სიხშირის დამოკიდებულებას მოსვენების და ფიზიკური დატვირთვის მდგომარეობაში



აღწერს სისხლძარღვევის აგებულებას, ადარებს მათ ერთმანეთთან, მსჯელობს სისხლდენისას პირველი დახმარების ღონისძიებებზე


ახასიათებს გულის მუშაობის ციკლს, მსჯელობს გულის მუშაობის რეგულაციის მექანიზმების შესახებ,იკვლევს გულის მუშაობის სიხშირის ცვლილებას არამწეველ და მწეველ ადამიანებში

ახასიათებს სისხლის მოძრაობის თავისებურებებს ორგანიზმში. ზომავს სისხლის წნევას, მსჯელობს ჰიპერტენზიის და ჰიპიტენზიის შესახებ.


მსჯელობს ათეროსკლეროზის ,გულის კუნთის ინფარქტის მიზეზებსა და შედეგებზე
ასაბუთებს ცხოვრების ჯანსაღი წესის მნიშვნელობას სისხლძარღვთა სისტემის ნორმალური მუშაობისთვის

მსჯელობს ლიმფის შემადგენლობასა და ფუნქციებზე, ადარებს სისხლის და ლიმფის  მიმოქცევის თავისებურებებს

მსჯელობს ორგანიზმის დამცველობითი სისტემის შესახებ
მსჯელობს ვაქცინაციის მნიშვნელობის შესახებ. მსჯელობს შიდსის გამომწვევ მიზეზებსა და შედეგებზე

იყენებს თეორიულ ცოდნას ტესტებზე მუშაობისას
გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია





გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია
ვენის დიაგრამის შევსება, ვიდეოფილმის დემონსტრირება

გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია




გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია








გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია



გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია, ექსპერიმენტი



ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია, პრაქტიკული სამუშაო


ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია, პრაქტიკული სამუშაო




გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია, პრაქტიკული სამუშაო

რეფერატების პრეზენტაცია






გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია

კითხვა-პასუხი, ინტერაქტიური მინილექცია

დისკუსია




ტესტირება
მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური






მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური





მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური



მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური








მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური






მთელი კლასი, ჯგუფური




მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური




მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური






მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური




ინდივიდუალური







მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური


მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური

მთელი კლასი




ინდივიდუა- ლურად
სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (სისხლის მიმოქცევა), კომპიუტერი, პროექტორი

სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (სისხლის მიმოქცევა), კომპიუტერი, პროექტორი

სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (სისხლის მიმოქცევა), კომპიუტერი, პროექტორი



სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (სისხლის მიმოქცევა), კომპიუტერი, პროექტორი

სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები



სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ბინტი




სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები





სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ანეროიდი, ფონენდოდკოპი



რეფერატები,კომპიუტერი, პროექტორი




სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები



სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები






ტესტები
1








2








2




1










2







1





2







2







1







1






2





2



1



1
ძვლები, კუნთები და კანი.
3.1. ძვლოვანი ქსოვილის აგებულება და შედგენილობა

3.2 ძვლოვანი სისტემის ფუნქცია

3.3 ადამიანის ჩონჩხის თავისებურებები

3.4 ხერხემლის მოდელირება

3.5 ძვლოვანი სისტემის ზოგიერთი დაზიანება და დაავადებები

3.6 როგორ ამოძრავებს კუნთები ჩვენს სხეულს

3.7 კუნთების მუშაობა. კუნთების რეფლექსი



3.8 კანის სტრუქტურა და ფუნქციები

3.9 დაკვირვება კანის მგრძნობელობაზე

3.10 ნაოჭები. გაჭაღარავება. ჭორფლი, ფერიჭამიები

შემაჯამებელი ტესტირება 2
მოსწავლემ შეძლოს დაახასიათოს  1.ძვლოვანი ქსოვილის აგებულება, 2.ადამიანის ჩონჩხი,
3.ძვლების შეერთების ტიპები
4.იმსჯელოს ძვლების შედგენილობაზე, მათ ზრდაზე სისქესა და სიგრძეში
5. შეუსაბამოს ძვლების აგებულება შესასრულებელ ფუნქციებთან მათ ზრდაზე სისქესა და სიგრძეში
5. შეუსაბამოს ძვლების აგებულება შესასრულებელ ფუნქციებთან
დაახასიათოს ჩონჩხის განივზოლიანი კუნთი. გლუვი კუნთი, გულის კუნთი. შეადაროს მათი მდებარეობა ორგანიზმში  და ფუნქციები













მსჯელობს კანის აგებულებასა და ფუნქციებზე, ახდენს დაკვირვებას კანის მგრძნობელობაზე და გამოაგვს დასკვნები


მსჯელობს ნაოჭების წარმოქმნის მიზეზებზე



იყენებს თეორიულ ცოდნას ტესტებზე მუშაობისას
მინილექცია, ტექსტზე მუშაობა, ექსპერიმენტის დაგეგმვა და ჩატარება, შედეგების ინტერპრეტაცია
ვიდეოფილმის დემონსტრირება
გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია
ვიდეოფილმის (კუნთები) დემონსტრირება




















გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, ინტერაქტიური მინილექცია







ტესტებზე მუშაობა
მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური































მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური








ინდივიდუალური
სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა, კომპიუტერი, პროექტორი










სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (კუნთები), კომპიუტერი, პროექტორი






















ტესტები
2




1



1


1




1



1



1







2



1



1



1













საჭმლის მომნელებე ლი სისტემა


























მასალის შეჯამება
§4.1. საჭმლის მონელება.

4.2. სად და როგორ იწყება საჭმლის მონელება

4.3. ვიტამინები. საკვებ პროდუქტებში შემავალი ნივთიერებების გამოვლენა

4.4. სისხლში გლუკოზის რაოდენობის რეგულაცია. დიაბეტი

4.5. სხეულის წონა. მეტაბოლიზმის დარღვევა

4.6 ჯანსაღი კვების დღიური რაციონის შედგენა

შემაჯამებელი ტესტირება 3
მსჯელობს  საჭმლის მომნელებელი სისტემის დანიშნულებაზე. აღწერს მონელებას პირის ღრუში.
მსჯელობს საკვების მონელებაზე  კუჭში, თორმეტგოჯა ნაწლავში. ასახელებს ფერმენტებს და ახასიათებს გარემოს, სადაც ისინი აქტიურდებიან
ახასიათებს  მონელებას  და შეწოვას  წვრილ ნაწლავებში.მსჯელობს მიკროხაოების მნიშვნელობაზე. განიხილავს  მსხვილი ნაწლავის დანიშნულებას, ადამიანის მიკროფლორას და დისბაქტერიოზის გამომწვევ მიზეზებს, მსჯელობს სისხლში გლუკოზის რაოდენობის რეგულაციაზე, მეტაბოლიზმის დარღვევის შედეგებზე






იყენებს მიღებულ ცოდნას ტესტირებისას
მინილექცია, ტექსტზე მუშაობა, ექსპერიმენტის დაგეგმვა და ჩატარება, შედეგების ინტერპრეტაცია
ვიდეოფილმის დემონსტრირება




















ტესტირება



მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური

























ინდივიდუალური


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ქათმის კვერცხის ცილა, მარილმჟავა, პეპსინი, სპირტქურა,  მინის ჭიქა,  წყალი , ვიდეომასალა (საჭმლის მონელება), კომპიუტერი, პროექტორი















ტესტები
2


1



1






1




1



1




1
გამოყოფა, გამრავლება














































ნერვული სისტემა
























5.1 
სუნთქვის მნიშვნელობა. ჰაერგამტარი გზები

5.2. ფილტვები. აირთა  ცვლა.სუნთქვის რეგულაცია.

5.3
ფილტვის სასიცოცხლო ტევადობა. სუნთქვის სისტემის დაავადებები

5.4. შარდის გამოყოფა. ღვიძლი

5.5 თირკმლის ფუნქციის მოდელირება



5.6 გამრავლების ორგანოთა სისტემა


5.7 ჩანასახის განვითარება. მიტოზი და მეიოზი.

5.8 ნაყოფი




თემის შეჯამება 4



6.1. ნერვული სისტემის მნიშვნელობა.

6.2 ზურგის ტვინის აგებულება და მნიშვნელობა

6.3პირობითი და უპირობო რეფლექსები

6.4 თავის ტვინი. შეგრძნებები

6.5 შეგრძნების ორგანოთა მოქმედება. მხედველობა
6.6 სმენა და წონასწორობა

6.7 პერიფერიული ნერვული სისტემა

6.8 ემოციები, ქცევის რეგულაცია

6.9 განჭვრეტა. დაგეგმვა, მეყტველება

6.10 დაკვირვება მეხსიერებაზე

6.11 ნერვული სისტემის დაავადებები



თემის შეჯამება 5
მსჯელობს სუნთქვის მნიშვნელობაზე  ორგანიზმისათვის.ახასიათებს სასუნთქი სისტემის ორგანოების აგებულებას  და შესასრულებელ  ფუნქციებს.
ახასიათებს გაზთა ცვლას  ფილტვებში
და  ქსოვილებში. განიხილავს
სუნთქვითი მოძრაობებს და მის ნერვულ და ჰუმორულ რეგულაციას. მსჯელობს
ფილტვის სასიცოცხლო ტევადობაზე.




მსჯელობს ექსკრეციის მისი მნიშვნელობაზე. ასახელებს ნივთიერებათა ცვლის საბოლოო პროდუქტებს და  ექსკრეტორული ორგანოებს.
აკავშირებს თირკმელების აგებულებას შესასრულებელ ფუნქციებთან. ადარებს ერტმანეთთან თირკმელების და ღვიძლის ფუნქციებს

ახასიათებს ადამიანის რეპროდუქციულ სისტემას



მსჯელობს ჩანასახის განვითარებაზე, ადარებს ერთმანეთს მიტოზს და მეიოზს და მსჯელობს მათ ბიოლოგიურ როლზე
აღწერს ნაყოფის განვითარების თავისებურებებს


იყენებს თეორიულ ცოდნას პრაქტიკაში



მსჯელობს ნერვული სისტემის მნიშვნელობაზე.  ასახელებს ნეირონის ტიპებს და მათ დანიშნულებას . ახასიათებს ზურგის ტვინის აგებულებას და მის ფუნქციებს.
ახასიათებს თავის ტვინის განყოფილებებს-
უკანა ტვინი, შუა ტვინი, წინა ტვინი.მათ აგებულებას და მისი ფუნქციებს
მსჯელობს  მეხსიერების მექანიზმზე.
ასახელებს რეცეპტორების სახეებს. მსჯელობს  მხედველობის ორგანოს აგებულებაზე და მნიშვნელობაზე. ახასიათებს  მხედველობის რეცეპტორებს,
ახლომხედველობის და  შორსმხედველობის მიზეზებს
ახასიათებს სმენის ორგანოს აგებულებას ,  ფუნქციებს და ჰიგიენას.
მსჯელობს წონასწორობის ორგანოს
აგებულებასა  და ფუნქციებზე
ახასიათებს ყნოსვის ორგანოს, ყნოსვის რეცეპტორებს და მათი ფუნქციებს,
გემოვნების ორგანოს, გემოვნების რეცეპტორებსდა მათი ფუნქციებს. ადარებს სხვადასხვს ტიპის რეცეპტორებს და მსჯელობს მათ სპეციფიკურობაზე




თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება
გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია
ვენის დიაგრამის შევსება, ვიდეოფილმის დემონსტრირება











გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია
ვიდეოფილმის დემონსტრირება





გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია


გონებრივი იერიში, ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია
ვიდეოფილმის დემონსტრირება





ტესტირება


ტექსტზე მუშაობა, მინილექცია
ვიდეოფილმის დემონსტრირება






































ტესტირება
მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური















მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური







მთელი კლასი, წყვილები





მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური





ინდივიდუალური


მთელი კლასი, წყვილები, ინდივიდუალური







































ინდივიდუალური


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (სუნთქვა),  კომპიუტერი, პროექტორი











სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, ვიდეომასალა (ღვიძლი, თირკმელები),  კომპიუტერი, პროექტორი


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები







ტესტები


სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეულები, კომპიუტერი, პროექტორი





































ტესტები

2





2





1





2



1





1




2



1




1




2



2



2


2




2


1


2


1



1



1


1





1



Комментариев нет:

Отправить комментарий